8 Haziran 2008 Pazar

Nasrettin Hocanın Eşeği Noel Babanın Geyiğine Karşı ( Türk Kültür İhracı )


Facebookun eski gruplarından olup değişik mizah anlayışıyla 20 bin civarında üyeyi bünyesinde barındıran grup bizim halis mulis Türk simgesi olan Nasrettin Hocanın Eşşeğinin ününün Noel Babanın geyiğinden daha üstün olduğu amacında :P

Grup Adresi ; http://www.facebook.com/group.php?gid=17398015150

İşte Grup Detayları;

Grubumuz farklı kültürlere saygısızlık etmeyi amaçlamamaktadır.

Türkiye kültür ürünü ihraç eden bir ülke değildir. / Kültür ürünü ithal eden bir ülkedir... Kültür politikası "kültür ürünü ihracı" üzerine kurulmalıdır.
(Paradigma 1)

Noel görkemlidir... Noel baba, geyikler, süslü çam ağaçları, hediyeler küçük çocukları karlarla kaplı büyülü bir masal ülkesine götürür. Güney yarımküredekileri bile…

Noel bu “görkem farkını” sürdürdüğü için bugün yılbaşı kutlamaları adı altında kendini kabul ettirmiş ve milyar dolarlarla ifade edilen bir sektör haline gelmiştir.

Her kültür alanının (buna benzer) zayıf noktaları vardır. Bu noktaların çokluğu “genel kültürel entropi”yi arttırır. Bu noktalarda güçlü olan zayıf olanı dönüştürür. Zaten kültür etkileşim demektir.

4 TEMA
1) DÜNYA ÇAPINDA IDDIA SAHIBI OLACAK BIR TÜRK SANATI...
Batı Romanesk, Gotik, Rönesans, Barok, Art Nouveau, Kübist, Modern, Postmodern stilleri üretti. Yves Saint Laurent, Christian Dior, Hubert de Givency, Gianni Versace, Ralph Lauren, Donna Karan, Giorgio Armani, Calvin Clein'ı yetiştirdi. Biz sanat alanında orjinal, dikkat çekici fazla şey üretemiyoruz. Dünya durağanlığımızı teyid edercesine bizi hala fesle, Osmanlı camileriyle algılıyor. Amacımız herhangi bir kültür-sanat dalında bir sonraki büyük olayı ortaya koymaktır.
(Paradigma 2)

2) OKTOBERFEST VE SAN FERMIN FESTIVALI gibi dünya markalarıyla boy ölçüşebilecek bir Türkiye etkinliği

HER YIL DÜNYA EKONOMIK FORUMU TOPLANTILARI DAVOS’TA YAPILIYOR… Her yıl UEFA Süper Kupa maçı Monaco’da oynanıyor. İstanbul’da dünya çapında yıllık bir organizasyon yapılmasını öneriyorum. İstanbul’a en çok yakışan uluslar arası bir barış forumunun toplantıları olur.

3) ANKARA KEÇİSİ VERSUS TAZMANYA CANAVARI
Taz-mania” çizgi filminde Taz’a kanguru, koala, dingo ve ornitorenkler eşlik ediyor. Bunlar Avustralya faunasının en önemli hayvanları... Onları dünya tanıyor...
Avustralya turizm alanında faunasını en etkili şekilde kullanan ülke. Hediyelik eşya sektöründe koala, kanguru vs. egemenliği var. Türkiye fauna olarak büyük bir zenginliğe sahipken bunu iyi kullanamıyoruz.

4) KÜLTÜR ÜRÜNLERININ PAZAR YAPISINI SAĞLIKLI OLMAYAN KOŞULLAR BELIRLEMEKTE... Türkiye’de üretilen kültür ürünleriyle ilgili: üstün malların piyasa değeri düşük; niteliksiz malların piyasa değeri yüksek... Piyasayı tartışalım.

Kaynak: Mustafa Kadir Atasoy, 2006/4 ve 2007/1 raporları



ATABOLU
SAFRANBOLU GİBİ BİZE AİT AMA GEÇMİŞİN YERLİ VE YABANCI FORMLARINI TAKLİT ETMEKTEN ÇOK, YENİ TÜRK SANATININ VE MİMARİSİNİN ORTAYA KOYULACAĞI, DÜNYA ÇAPINDA MARKA OLACAK BİR ŞEHİR. (PSÇ A4)

http://www.facebook.com/group.php?gid=23230287272



1 ve 2 numaralı paradigmalar Türk kültür politiğini değiştirecek.

Atasoy raporları kalıcı olarak Türkiye'nin en büyük turizm gazetesinin anasayfasında:
http://www.turizmdebusabah.com/images/014112007_atasoyraporlari.pdf

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Abi süper olmuş tebrik ediyorum.